torsdag 14 februari 2013

Veckan innan sportlov

Visste ni att jag har en fantastisk fin klass!
De överraskar mig varje dag både från intressanta ordval till handlingar.
Jag får uppleva ögonblick jag knappast kommer att glömma!

Här kommer några händelser och citat :

En av mina elever verkar ha lärt sig strategi...
Idag var det alla hjärtans dag/ vändagen. 
En av Tigerpojkarna kommer och kramar om mig och säger:
"Du är nog vääärldens bästa fröken!"
Fröken blir överraskad. Detta är inte något som pojken vanligtvis gör.
Strax efter kramen säger han Jo, förresten. Jag glömde göra läxan!

:)

På Vinterexpeditionen kom två flickor fram till mig och frågade.
Hur visar man en kille att man är intresserad av honom?
Hmm...jag kände mig hedrad av att de frågade just mig. 
Hur som haver så verkade mina tips fungera i alla fall. 
Efteråt hade eleverna rosiga kinder och fnissade resten av dagen.


På lektionerna har Tigrarna gjort bland annat följande saker:

besökt runstenarna vid Gripsholmsslott tillsammans med Jessica.


skapat våra egna Miró teckningar. 
Ta gärna en sväng via Tigrarnas klassrum var de finns att beskådas på väggarna.


Idag samlades hela skolan för Alla hjärtans dag samling.


Eleverna hade en uppgift att inför morgonsamlingen ha ett eget urklippt hjärta med sitt namn på.
När morgonsamlingen var slut fick alla i tur och ordning sätta fast den på ett vitt stort papper.


Så här fint blev det. Bilden visar bara en del av hjärtsamlingen. 
Hela hjärttavlan kan beskådas i matsalen.


Vändagen avslutades med teater.
Namnet på teatern var krokodilfiolen och berättade om Afrika och hur det är där.
Teatern bjöd även på spännande rytmer, dans och musik.



Högt hoppade han!


Efteråt fick eleverna prova spela på instrumenten.




Önskar er alla ett riktigt skönt sportlov!

Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar