fredag 23 november 2012

Grönsaksmingel

Hej på er!

Det blir en blogg utan bilder denna vecka.
Enligt bloggen är jag för hurtig på att använda bilder att minnet på bloggen tagit slut. :)
Detta får vi försöka åtgärda till nästa veckas blogg!

Denna vecka har vi varit på grönsaksmingel i matsalen.
Ett trevligt arrangemang var eleverna och vi vuxna fick provsmaka på olika grönsaker.
Jag är nog ganska säker på att alla elever hittade en grönsak de aldrig tidigare ätit! Det jag blev extra glad över är att eleverna smakade flitigt på grönsakerna och hade ett bra bordsskick. Tyckte man inte om grönsaken kunde man säga "detta var inte i min smak" eller "hittade andra grönsaker som var godare till exempel..." för att undvika "ush och blä" ordvalen. :)
Jag hittade också en hel del grönsaker jag sett i affären men inte köpt och smakat på så det var en trevlig upptäckt även för min del.

I övrigt har eleverna tagit ett rejält kliv framåt i datoranvändningen. 
De kan nu infoga tabeller och göra listor. 
Många kan även snabbkommando för klipp och klistra in, kopiera en figur och ångra.

Eleverna arbetar flitigt vidare och nu närmar sig advent med storm steg.
Detta betyder att vi nästa vecka fredag går i fackeltåg till kyrkan för att fira in advent.
Julfestövningar kör igång.
Ljusstakarna tänds i fönstren.
Med andra ord stämningsfulla tider!

Trevlig helg till er alla!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar