fredag 14 oktober 2011

Fem veckor


Hej på er alla!
Det har varit en händelserik vecka igen!
Konstaterade att jag snart får sluta att skriva det eftersom det nästan alltid är så i vår skola. :) Med händelserika veckor så kan vi även konstatera att det ALDRIG blir långtråkigt i skolan. Bra så!
Vi har besökt Gripsholmsslott och denna gång handlade det om Gustav Vasa. Detta var del 1 av 2. 
Det var en intressant rundvandring Jim gav oss.
Det blev en blandning av Gustav Vasa, porträtt, inredning, spöken och slottets lejon.
Vi fick se de olika byggstadierna för slottet.
Där borta var ingången för länge sedan.
Denna vecka har eleverna även fått ta del av lite hemläxor. Vi kör lite mjukstart för att vänja oss vid läxor, men så småningom kommer det att bli mera. Hemläxors huvudsakliga uppgift är att befästa den kunskap man tagit del av i skolan. Så denna gång var det matematikboken som fick äran att hälsa på elevens hem.
Fem veckor gick fort...det betyder att vi har haft roligt under tidens gång! 
Denna vecka blev det dags för oss att säga hej då till våra tyska vänner och framförallt till klassens egen, Astrid.
Vi tackar så hjärtligt för hennes vistelse i vår klass och för de fina lektionerna hon haft åt oss.
 Välkommen att besöka oss igen!
TACK!
Astrid skickade en hälsning åt oss:
Jag måste gå hem nu och jag vill säga ett stort TACK  för allt. Jag vill även
säga tack åt eleverna, lärare, rektor Nina och också åt föräldrarna. Jag hade en underbar tid
i Gripsholmsskolan och framförallt i Lindas klass. Jag går hem med många nya intryck och
erfarenheter. Jag kommer att sakna er alla hemma i Tyskland. 
Tack så mycket Tigrarna för underbara fem veckor!
Hälsningar Astrid

En ordentlig Tiger kram...

...som slutade i en skrattande Tiger hög på golvet.
Trevlig helg,
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar